מהי כתיבה שיווקית / קופירייטינג

מהי כתיבה שיווקית?

כתיבה שיווקית היא כתיבה המאפשרת לעסקים לקדם את עצמם, לתת מידע ולשכנע אנשים לרכוש או להזמין את המוצרים או השירותים שלהם. כתיבה שיווקית נחשבת בדרך כלל פחות בוטה מפרסומת שבד”כ פשוט באה למכור לנו משהו בצורה די ישירה.

בתהליכי שיווק, כותב התוכן שואף לתת לקורא מידע בעל ערך או מועיל (אם תהיתם, ניתן להשיג זאת גם במסגרת פרסום שיווקי). קמפיין שיווקי טוב המבוסס על כתיבת תוכן מעולה יכול להוביל לכך שהערך שאתם מספקים יזכה להערכה רבה וליצירת אמון בכם מצד הקורא.

אם תשקיעו כסף בשיווק ובקידום מכירות, אבל התוכן לא מתאים, ה-ROI שלכם יהיה נמוך. כתיבה שיווקית היא כזו המותאמת לקהל היעד – זה בשבילו, אז בררו מה הם רוצים ואיך אפשר לפתות אותם. למרות שאולי לא מדובר במכירה ישירה, עקרונות השיווק והמכירות עדיין חלים כאן, פשוט הם צריכים להתבצע בצורה יותר עדינה ומרומזת, כמעט כמו כבדרך אגב – ועדיין, ממש לא כדאי לכם לדלג על הנעה לפעולה.

אחת הדרכים להחדיר מסרים שיווקיים בעדינות יחסית גם אם אתם לא קופירייטרים מוסמכים היא לשלב בטקסט את יתרונות המוצר או השירות ומדוע הוא עשוי להיות כדאי לרכישה. הכוונה היא לציון התועלות והיתרונות באופן שימחיש במה המוצר או השירות המדובר שונה מזה של המתחרים בתחום.

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית שלוקחת בחשבון גם מנועי חיפוש

שיווק באמצעות תוכן הופך יותר ויותר פופולרי ותוכלו לראות כיצד מנועי חיפוש משתמשים בחיפושי מילות מפתח כדי למצוא תוכן רלוונטי. זה עניין מדעי – יגידו לך חברות שעוסקות בקידום אתרים (SEO).

מנועי חיפוש מודדים כמה מילים מופיעות בדפי אינטרנט מסוימים, ומראים לך כמה נקודות שמים בציון התוכן שלהם. ככל שהאתר מדרג יותר מילות מפתח, כך הוא נראה יותר במנוע החיפוש.

כתובת תוכן – לא רק עבור מנועי חיפוש

תכנים בימינו נכתבים משתי סיבות או עבור שתי מטרות – מנועי חיפוש ובני אדם. כדי שמנועי החיפוש ימצאו את המידע וימסרו אותו לבני אדם, הם צריכים למצוא בעמוד התוכן מילות מפתח ותגיות SEO בצורה שתקל עליהם לזהות את הנושאים המתוארים בעמוד באופן אוטומטי.

כשזה מגיע לאופטימיזציה למנועי חיפוש, המשחק לכאורה פשוט: מילות מפתח, צפיפות מילים, כמות טקסט, מילים נרדפות, וכד’. לפעמים זה יכול להיות קשה לעבוד עם בני אדם. הסיבה לכך היא שלאנשים לא אכפת מצפיפות מילות מפתח, או בכלל מהימצאות מילות מפתח מדויקות בטקסט. אנשים תמיד מחפשים תוכן משהו לצרוך. התוכן שלך צריך להיות מעניין, מקורי וללא שגיאות. כמו כן יש לכתוב אותו בצורה קולחת ובגיבוי אסתטיקה ויזואלית חזקה. כאשר מילות מפתח נדחסות על חשבון כל שאר הדברים, בהחלט יתכן שהאתר אינו ממלא את מטרותיו העיקריות.

כתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן אינטרנט הוא אחד התחומים הנפוצים ביותר בשיווק כיום.

הרבה בעלי עסקים אומרים "אני יודע איך לכתוב על החברה שלי הכי טוב, אני לא צריך כותבים או קופירייטרים חיצוניים – אני מכיר את העסק יותר טוב מכולם".

כותבי תוכן טובים הם כאלו המוודאים שהם לוקחים את כל המידע שהם יכולים לקבל כדי להבטיח ייצוג מדויק של העסק. הרעיון הוא כמובן להשתמש בידע של בעל העסק אך לסגנן את הדברים בצורה מקצועית, כזו שכותבי תוכן מתמחים בהפקתה.

כותב תוכן / קופירייטר יבצע תחילה מחקר מקיף כדי לנתח את הקהל לאתר שלו ולוודא שהעבודה שלו משלבת מילות מפתח מתאימות לטובת הקידום, קופירייטינג וכוללת גם הנעה לפעולה.

כתיבה לרשתות חברתיות

התוכן השיווקי שלך במדיה החברתית צריך לקחת בחשבון את ה"שפה" הספציפית של המדיום המסוים הזה כדי לייעל את הפוסטים שלך. לדוגמה, אנשים צעירים משתמשים בסנאפצ'ט ובאינסטגרם, בעוד שאנשים מבוגרים מעדיפים את פייסבוק ולינקדאין. מתוך מחשבה על שיקולים אלו, תוכלו לעצב מסר מתאים לכל קהל.

בכל מקרה, פוסטים במדיה חברתית הם בדרך כלל קצרים יותר ומהירים יותר ונועדו כדי לקבל סקירה מהירה על השירותים או המוצרים שלך. גולשים ברשתות החברתיות נחשפים לרוב לתוכן רב בפרק זמן קצר, ולכן יש לנקוט בצעדים על מנת להבטיח שהטקסט שלכם גורם להם לבצע פעולה מיידית ולא להמשיך לגלול לפוסט הבא.

קופירייטינג - כתיבת תוכן
www.xn--6dbe2a9ah.com